Yeni Nesil Etkilenme

Haziran 03, 2023

Siz de bıkmadınız mı bir ürün, hizmet veya servis için size sürekli yapılan "al al nolur al yalvarırım al emrediyorum al almazsan eksik kalırsın toplumdan uzaya şutlanırsın" baskılarından. Bu baskıyı minnoş minnoş yapana influencer deniyor, tüketicideki yani evet bizdeki yansımasıyla "ahy pek hoş etkilendim, satın alırsam aynı bu insan gibi hoş olurum, hemen gidem de satın alam".

Influencerlığın yani etkileyiciliğin yeni bir türü çıktı, genuinfluencer yani genuine + influencer yani özgün ve hakiki bir şekilde etkileyicilik. İnsanlar artık balon işlerin kendilerine kakalanmasından bıkmış durumda. Güven duymak ve hakikati görmek, gerçekten bilgi edinmek ve nitelikli içerikle karşılaşmak istiyor, enayi yerine koyulmayı hem hazmetmiyor hem hak etmiyorlar. Zaman zaten yok gibi bir şey, imkanları ya doğru düzgün değerlendireceğiz ya da ağzımızdan salyalar akarak e-ticaret platformlarına kart numaramızı kaydedip duracağız.

Bu akımın Türkiye'de temsilcileri kendisini mikro düzeyde göstermeye başladı. Mesela Deniz Dülgeroğlu aklıma gelen ilk (ve şimdilik tek) genuinfluencerlardan. Kendisi podcaster (Merdiven Altı Terapi), eski reklam yazarı, çok eski diş hekimi. Kitleleri para karşılığında bomboş alışveriş yapmak amacıyla etkilemiyor. İnsanlara onların da değerleri olabileceğini hatırlatıyor, sorgulama, analiz etme alanları açıyor ve bunu anlık olarak yapıyor yani hobi olarak değil gerçekten toplumsal fayda için kafasını çalıştırıyor. Olan bitene duyarlı, herkesin birey olduğunu, hakları olduğunu hatırlatıyor ve onlara sahip çıkın diyor. Farklı bakış açıları vardır bir de oralardan bakın ve kendinizi (ve etki alanınızdakileri) zenginleştirin diyor. Bedavadan insan olma sanatı daha ne olsun. 

Ben artık elimdeki imkanları, aklımı, kalan iki gram beynimi ve enerjimi faydalı yönde kullanmak istiyorum. Sizin de genuinfluencer olarak gördüğünüz isimler varsa hadi birlikte stalklayalım :) pardon zenginleşelim.





You Might Also Like

4 yorum

  1. Ben bir Deniz Dülgeroğlu fanıyım ve kendisi seçim zamanı çok güzel içerikler paylaştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet imkanlarını gayet verimli kullandı ve yılmadı, bu da hepimize motivasyon oldu.

      Sil
  2. Hakikaten müthiş bir yazıydı. Chatgpt içeriklerinden sıkılmıştım. Samimiyetin kokusunu aldım :) Deniz Hanım ile de yolum kesismişti. TEDX Bursa'da dinledim. Doğal bir insan. Hatta birer fotoğrafımız var :) Yazıyı fotoğraf ile perçinledim o nedenle. Etkili oldu. Sanıyorum, genuinfluencer böyle bir his...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) meraktan bir kere ChatGPT'ye içerik yazdırmıştım, dışı kırmızı içi beyaz çilekler gibi tatsız bir durum yaşanmıştı, başta "wow gerçekten de yazdı, galiba aklımı alacak" diyip okuduktan sonra "yapay zeka işine bak kardeşim" demiştim, organik değil. İçime dokunacak başka genuinfluencerlar (bir de kolay Türkçe'si olsa) keşfedersem yazıma ekliyim en iyisi.

      Sil